Mindfulness Kahveler


        Sabah kalkar kalmaz kahve yapanlardan mısınız? Peki neden? Yani sadece ezbere bir alışkanlık mı sizin için? Benim için en büyük yataktan kalkma motivasyonu, tam bir sabah ritüeli. Tamam kabul ediyorum kahveyi çok seviyor olmam, aldığım eğitimler bunu tetikliyor ama mindfulness hali yani bilinçli farkındalıkla anda olabilmeyi deneyimlemeye başladığımdan beri bunun için bir fırsat kahve saatleri. 
        Gün içinde bilinçli olarak sessiz kalmak ve sadece o an yaptığımız şeye odaklanıp duyularımızı yoklamak merkezimize dönmemize yardımcı oluyor. Evet aslında bir çeşit meditatif hal yardımcı oluyor bize. Günün her saati halledilmesi gereken işler varken gelin mola diyelim adına. Sabahları, gün içinde ya da gün bitmeden bedeni, zihni ve ruhu bir araya getirmek dengeyi hissetmemizi sağlıyor. Belki de bu balans ile bir anlık rahatlama yaşayabiliyoruz. Molalar bir nevi yavaşlatıcı yani size bir hatırlatma yaparak anı eş geçmemenizi, gün içinde bir anlığına da olsa kendinize dokunmanıza sebep oluyor ve sonuç olarak her şeyle ilişkimizin düzene girmesini vadediyor. Ama bunu kodlamak gerek ve hatta modern dünyanın günlük akışında şart ya da bence başka türlüsü mümkün olmuyor bu koşturmacada! Parmağınıza ip mi bağlarsınız hatırlamak için, avucunuzun içine not mu alırsınız ya da hatırlatıcı bir uygulama mı indirirsiniz telefonunuza bilemiyorum. Benim yöntemimse kahve demlemek! Çünkü günün başından sonuna sürekli yaptığım, keyif aldığım, mütemadiyen içinde olduğum bir hal. Ve hatta mindfulness deneyimi için gerekli olandan fazlasına sahip. 



        Bakın nasıl geçiyor bir molam; önce suyu kaynatıyorum ve bulunduğum andaki sesi duyuyorum, ardından kahveyi öğütüyorum kokuya şahit oluyorum, demlemeye başlıyorum buharı izliyorum, elime fincanı alıp sıcaklığı hissederek buradayım, aynı sıcaklıkta diyorum ve aldığım ilk yudumla bunun altını çiziyorum. Yani kahve yapmak, küveti doldurmak, güzel bir kahvaltı hazırlamak ya da bunun gibi keyifli haller kendimize ayırdığımız zamanı temsil ediyor. Bunu hemen herkes biliyor artık. Ama bilinçli farkındalıkla tanıştıktan sonra bunlar sadece kendime yaptığım jestler olarak değil aynı zamanda bir yavaşlama olmasına ve sadece o anı hissetmeme neden oldu. Yani tam olarak bilinçli farkındalığın hedeflediği gibi şimdiki ana yumuşakça dönüyorum. Günün her anı, her yerde bu deneyimi yaşamak ve bunu çeşitlendirmek pek tabii mümkün! Yemek yerken, yürüyüş yaparken, çalışırken, köpeğinizi gezdirirken, müzik dinlerken, insanlarla ya da diğer canlılarla iletişim kurarken bilinçli farkındalıkla yapabilirsiniz. Yani tüm bunları yaparken otomatik odaktan çıkıp kendi irademizle o ana geliyoruz Jung’un tabiriyle ‘karanlığı bilinçli kılıyoruz’. 
        Basitçe toparlarsam bilinçli farkındalık, yaptıklarınız arasında sınırları belirleyip, multitasking aksine tek bir şey yaparak bir bakıma Slow Living 101’in ilk maddesine aday olmak denilebilir. Son olarak bunun bedenimizdeki herhangi bir kas gibi pratik yaparak geliştirilebilir olduğunu kendinize hatırlatmanızı tavsiye ederim. E o zaman bir kahvenin 40 yıl hatırı var hesabından bir mindfulness kahvenin nelere kadir olduğunu siz düşünün. 
Sevgiler, 
Hande.

Yorumlar

Popüler Yayınlar